LEV I NUET MEN LÄR AV HISTOREN

onsdag 17 november 2010

Ja till varg i Sverige?



Så här skriver Terje Hellesö på sin blogg:

"Tänkte komma med en uppmaning till alla er som vill ha en livskraftig stam av varg i Sverige att kopiera min bild här i blogginlägget och sprida den runt i bloggvärlden. Ställer ni upp? Blir vi tillräckligt många överallt – då syns vi också."

Jag vill inte att ett utrotningshotat djur ska försvinna någonstans på vår jord. Men jag vill inte heller exempelvis ha en varg på eller kring min tomt. Personligen är jag kluven på så sätt. Den måste få finnas till men inte just här .... Jag håller med Åke på bloggen Akebés Blog att det finns skäl till att vissa enskilda vargar tas bort men inget skäl, att ta bort alla eller att bedriva jakt på ett utrotningshotat djur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar