LEV I NUET MEN LÄR AV HISTOREN

lördag 5 mars 2011

Fototriss - se upp

Det finns människor som man alltid ser upp till. De arbetar högt över våra huvuden. De utför fasadarbeten från exempelvis en stege, klättrar i telefonstolpar med stolpskor eller står på en mobil arbetsplats högt uppe i luften. Deras arbete måste utföras med ett stort risktagande.

Även om uppgifterna är kringgärdat av ett regelverk, för att arbetsuppgifterna ska kunna ske så säkert som möjligt, räcken ska finnas eller personlig fallskyddsutrusning, måste de se upp så de inte faller.

Människor som utför dessa arbeten för vår skull måste man se upp till.

Hos Fototriss är dagens ämne "se upp" - titta även hur andra har vinklat uppgiften.

16 kommentarer:

  1. Inget jobb för mig som är höjdrädd. Fast det var OK att bo på 59:e våningen på hotell i Bangkok....

    Bra trissat!!

    SvaraRadera
  2. Bra bilder verkligen! Passar temat perfekt!

    http://barnenshjaltar.blogg.se/2011/march/fototriss-tema-128-se-upp.html

    SvaraRadera
  3. Det finns arbete som bara måste göras och här finns människor i bilder som kan och vågar göra farlig arbete !!!! Fina bilder !

    SvaraRadera
  4. interssant tolkning av fototrissen, jag diggar det starkt.

    SvaraRadera
  5. Så fin tolkning av temat!
    Visst kan det se lite farligt ut, men utsikt har de i alla fall.
    Jättefint triss!

    SvaraRadera
  6. Supertolkning och ett flertolkat "Se upp". Ingen av de där personerna skulle någonsin vara jag, ingen skulle någonsin hitta mig i någon av de där yrkena. Inga andra yrken heller där vi måste se upp för att hitta mig fysiskt.

    SvaraRadera
  7. Härlig triss! Jag gillar särskilt "gubben" i telfonstolpen! Har alltid velat prova att klättra med såna "skor"! :)

    SvaraRadera
  8. Verkligen att se upp till! Bra triss!

    SvaraRadera
  9. Verkligen en perfekt tolkning till temat. Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  10. Oj, jag såg inte ens killen på första bilden förrän jag läste din text. Suverän triss - tänk att du fångat dessa grabbar!

    SvaraRadera
  11. Bra tolkning! Slås av hur "modiga" arbetare som jobbar på höjden är, själv ställer jag mig knappt på stolen...

    www.liwetochvardagen.se

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder, detta innebär även att man som privatperson får se upp för gubbarna i skyn, vem vet vad de får se för underligheter på en arbetsvecka..

    SvaraRadera
  13. Fyndig triss. Jag såg ett antal sådana "gubbar" i aktion i dag och var nära att halka in på din variant av temat.

    SvaraRadera