LEV I NUET MEN LÄR AV HISTOREN

onsdag 26 januari 2011

Himmelskt vackert till slut

Här är ett av de motiv, jag har fotograferat då och då under året som gick, 2010. Den första bilden är från 8 februari. Den enda färg som syns är den på trädets grenverk. I övrigt var allting vitt, himmel och snö flöt nästan ihop.

Den 9 april var dimman tät. Trädet står inte många meter från vägen men doldes av ett grått töcken.

Ibland går tiden så fort att man nästan inte hinner med. Hösten kom med blåst och den 12 oktober hade de gulnade bladen börjas blåsa ned från trädet.

Och så kommer den där dagen, 1 december, då naturen överträffar sig själv. Allting är bara så vackert - himmelskt vackert.

Mera himelskt hittar du hos Petuniablogg.

13 kommentarer:

  1. Så nydelig! Virkelig vakkert!
    Jeg har også et spesielt tre jeg bruker å fotografere året rundt. Morsomt å se alle forandringene. :0)

    www.kristineshjerte.blogg.no

    SvaraRadera
  2. Vilken fin svit! alla bilder har sitt, men den sista bilden är helt otrolig! Ha dé!

    SvaraRadera
  3. Nydelige bilder.
    Likte spesielt godt det siste

    SvaraRadera
  4. Wow! Så underbart vackert! Tänk att ett endaste träd kan erbjuda så mycket fantastiskt att uppleva. Härligt.

    SvaraRadera
  5. Så ulike! Flott motiv du har funnet, og min favoritt tror jeg må være det første bildet.

    SvaraRadera
  6. Först og fremst så flott du viser samme tre i ulike årstider. Det siste, med rimsfrost er jo bare himmelsk vidunderlig

    SvaraRadera
  7. Dette likte jeg veldig godt ... å følge samme sted i de ulike årstidene. Det siste bildet er himmelsk vakkert, ingen tvil om det!

    SvaraRadera
  8. Så spennende serie med bilder! Man kunne kalle det "mitt liv som tre!!!"
    Hver årstid sin sjarme!!

    SvaraRadera
  9. Nydelig, nydelig, nydelig!
    Så gøy å følge utviklingen sånn :)
    Ha ei flott helg!

    SvaraRadera
  10. Vilka vackra bilder du tagit på den fina björken. Himmelsk fina är de allihop!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Så morsomt å ta flere bilder av det samme- tror jammen jeg vil finne meg et sånn motiv jeg også! God helg til deg:)

    SvaraRadera
  12. Fantastiskt! Naturen är fantastiskt det visar dina vackra bilder!

    SvaraRadera
  13. Så smukt det er.. Hav en dejlig weekend :-)

    SvaraRadera