LEV I NUET MEN LÄR AV HISTOREN

söndag 16 januari 2011

Tid - fototriss

Ibland känns det som man borde omdisponera sin tid, njuta mer av stunden, betrakta sin omgivning. Fundera över händelser man har framför ögonen och inte bara på näthinnan. Vara närvarande i stunden. Analysera vad man ser.

Jag sitter och tittar på mina bilder från 2010 och upptäcker, att ett år av min tid försvann alldeles för snabbt. I år ska jag skärpa mig. Stanna till och titta efter mera noggrant.

Bilderna är från Sandvik på Lisö. Andra som funderar över tidens tand kan du se på Fototriss.

5 kommentarer:

  1. Jättefina bilder :-)

    http://barnenshjaltar.blogg.se/2011/january/fototriss-nr-121-tema-tid.html

    SvaraRadera
  2. VAd jag längtar efter sommaren. Bra triss!

    SvaraRadera
  3. Tiden rinner förbi, så gör den för oss alla. Ju äldre man blir, ju fortare går det.
    Fina bilder på bryggan ( den känner jag igen) i olika skepnader.
    Mao. fin triss!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Ja, där ser man tydligt hur saker och ting förändras med tiden.

    SvaraRadera
  5. Fin bildserie.

    http://hannelesparadis.blogspot.com/

    SvaraRadera